To dzięki metalowym kołom/kółeczkom, które występują pod nazwą kół zębatych, następuje zmiana prędkości obrotowych oraz samego momentu obrotowego. Tak właśnie funkcjonuje większość maszyn z którymi na co dzień się stykamy (winda, suwnica, wyciąg narciarski) oraz bardziej zaawansowane stosowanymi w ciężkim przemyśle górniczym, hutniczym, stoczniowym. To te właśnie koła zębate osadzone są w szczelnych obudowach korpusach.
Czemu szczelnych??? Ponieważ są one wypełnione olejem, który smaruje, każdy element koła zębatego (zęby, łożyska, wałki). Pomimo takiego rozwiązania, wewnątrz przekładni niejednokrotnie dochodzi do awarii, związanych z mechanicznym uszkodzeniem kół zębatych, czasową eksploatacją łożysk oraz uszkodzeń samych korpusów/ obudów – pęknięcia itp.
Dzięki PPHU KONDOR Sp. z o.o. przy takich awariach nie trzeba wymieniać całej przekładni zębatej. Przy uszkodzonym korpusie/obudowie sprawne zostały przecież wałki, koła zębate, które mogą zostać przełożone do nowego korpusu/obudowy, które znajdują się na stanie magazynowym PPHU KONDOR Sp. z o.o. Posiadamy bogate stany magazynowe korpusów do przekładni jak i same przekładnie typu:
BRc 084, BRc 085, BRc 086, BRc 087, BRc 089, BRc 024, BRc 025, BRc 026, BRc 027, BRc 029, BRc 506, BRr 505, BRr 506, BRa 604, BRa 609
Z myślą o Naszych klientach, wykonujemy kompleksowe remonty przekładni wykorzystując Nasze wieloletnie doświadczenie oraz bogate stany magazynowe przekładnew których znajdują się wałki do przekładni, koła zębate, korpusy przekładni, łożyska, uszczelnienia itp.